Google Website Translator

2.4.05

GILLES VILLENEUVE 1950-1982

1950: Ο Gilles γεννιέται στις 18 Ιανουαρίου στην επαρχία του Quebec στο Καναδά. 1965: Αποκτά ένα σπορ MGA του '58, δώρο από τον πατέρα του. 1966: Ξεκινά να τρέχει σε αγώνες snowmobile, με ένα snowmobile κατασκευασμένο από τον πατέρα του. 1969-1970: Προσλαμβάνεται ως οδηγός εργοστασιακών snowmobiles από την εταιρεία Skiroule, με έδρα το Quebec. Στις 17 Οκτωβρίου παντρεύεται την Joann Barthe. 1971: Στις 17 Απριλίου αποκτούν το πρώτο τους παιδί, τον Jacques. Ο Gilles κερδίζει δύο πρωταθλήματα snowmobiles, στο Quebec και στη Νέα Υόρκη. 1973: Στις 26 Ιουλίου αποκτούν το δεύτερο και τελευταίο τους παιδί, τη Melanie. Συμμετέχει για πρώτη φορά στη Formula Ford όπου στέφεται πρωταθλητής Quebec κερδίζοντας 7 στους 10 αγώνες της κατηγορίας FF1600. 1974: Συμμετέχει στο πρωτάθλημα Formula Atlantic με μια March 74B. Πολλές συγκρούσεις και εγκαταλείψεις. 1975: Κερδίζει μία νίκη στη Formula Atlantic. 1976: Κερδίζει 8 στους 9 αγώνες στη Formula Atlantic και στέφεται πρωταθλητής ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε αστέρια της εποχής όπως ο James Hunt και ο Alan Jones. 1977: Κάνει το ντεμπούτο του στο Silverstone με μια εργοστασιακή McLaren M23. Υπογράφει συμβόλαιο με τη Ferrari και τρέχει γι' αυτήν στους δύο τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος στη θέση του Niki Lauda που εγκατέλειψε την ομάδα. 1978: Με team-mate τον Carlos Reutemann και πίσω από το τιμόνι της Ferrari 312T2 κερδίζει μπροστά στο "δικό" του κοινό στο Καναδικό GP. 9ος στο πρωτάθλημα οδηγών. 1979: Τρέχει με την καινούρια Ferrari 312Τ4 και με team-mate τον Jody Scheckter. Με δύο νίκες, στο Long Beach και στη Ν. Αφρική, κατατάσσεται 2ος στο πρωτάθλημα οδηγών με 47 βαθμούς. 1980: Αποτυχημένη χρονιά για αυτόν και την μη ανταγωνιστική Ferrari 312T5 που αντιμετώπιζε προβλήματα στον τομέα του ground effect. 10ος στο πρωτάθλημα οδηγών με μόλις 6 βαθμούς! 1981: Η Ferrari παρουσιάζει την υπερτροφοδοτούμενη 126CK, η οποία είναι απίστευτα δυνατή αλλά φέρει ένα πολύ κακό πλαίσιο. Ο Gilles κερδίζει στο ισπανικό GP και στο πριγκηπάτο. 7ος στο πρωτάθλημα οδηγών με 25 βαθμούς. Στο τέλος της χρονιάς ο Scheckter αποσύρεται και προσλαμβάνεται στην ομάδα, ως Νο2, ο Didier Pironi. 1982: "Σπάει" η ψυχολογία του στο GP του San Marino: Την Κυριακή, έχοντας τον αγώνα στο τσεπάκι, ο Gilles συμφώνησε με τις εντολές της ομάδας να κινηθεί πιο σιγά, για να προφυλάξει τον κινητήρα της 126C2 στους τελευταίους γύρους. Πάτησε το γκάζι ξανά στην ευθεία αφήνοντας τον Pironi να περάσει μπροστά. O Gilles παίρνοντάς το για παιχνίδι, τον προσπέρασε ξανά με slipstreaming, για να τεθεί επικεφαλής ξανά στον επόμενο γύρο. Αυτή τη φορά χρειάστηκε να πατήσει το γκάζι μέχρι το τέρμα της διαδρομής του. Ο Pironi απαντώντας, τον προσπέρασε στα φρένα τη στιγμή που ο Gilles άφησε ένα μικρό κενό, οδεύοντας προς τη νίκη όπως είχαν συμφωνήσει. Από εκείνη τη στιγμή ο Pironi οδήγησε τόσο "σκληρά" όσο ήξερε, κλείνοντας στον Gilles όλες τις πόρτες για να προσπεράσει. Αυτό ήταν η έσχατη προδοσία για τον Gilles. Μετά τον τερματισμό βγήκε από το μονοθέσιό του, γύρισε την πλάτη στον Pironi και δεν του ξαναμίλησε ποτέ... Στα δοκιμαστικά του επόμενου αγώνα στο Zolder η συναισθηματική φόρτιση οδήγησε τον Gilles στο μοιραίο λάθος: Η Ferrari του προσέκρουσε με δύναμη στο πίσω μέρος της προπορευόμενης March του Jochen Mass, απογειώθηκε και προσγειώθηκε βίαια, με τη μύτη ανάποδα, ξεκολλώντας τις ζώνες ασφαλείας από το πλαίσιο. Ο Gilles πετάχτηκε έξω από το μονοθέσιο και τραυματίστηκε θανάσιμα... ... Δεν είναι τόσο η θεαματική του οδήγηση, ούτε οι απόλυτοι χρόνοι που μας λείπουν. Περισσότερο μας έχει λείψει εκείνος ο ενθουσιασμός που σκόρπιζε γύρω του. Tο πάθος και ο αυθορμητισμός του, όταν έλεγε καμαρώνοντας με παιδική απλότητα: "Κοίτα το κράνος μου. Δεν είναι τέλειο; Ούτε μια σταγόνα λάδι δεν έχει πάνω του! Έτσι θα ΄πρεπε να είναι όλα τα κράνη!"... Gilles Villeneuve: Στατιστικά καριέρας Ντεμπούτο: Μ. Βρετανία 1977 Εκκινήσεις: 67 Νίκες: 6 Pole positions: 2 Ταχύτεροι γύροι 8 Καλύτερη θέση στο πρωτάθλημα: 1979: 2ος Συνολο βαθμών: 107 video

-------------------- Ιωάννης. Κ.(2/4/2005 --------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια: